PROPORÇÃO PARA O INDICADOR B1E - ESCOLAS RURAIS, POR NÚMERO DE COMPUTADORES DE MESA EM FUNCIONAMENTO NO LABORATÓRIO DE INFORMÁTICA Total de escolas localizadas em áreas rurais
Percentual (%)
De 1 a 5
De 6 a 15
De 16 a 20
De 21 a 30
De 31 a 40
De 41 ou mais
Nenhum
Não sabe
Não respondeu
Não se aplica
TOTAL
7
5
1
0
-
0
7
0
0
79
REGIÃO
Norte
5
2
1
0
-
0
7
0
0
84
Centro-Oeste
11
19
2
0
-
0
7
1
0
58
Nordeste
6
3
0
0
-
0
8
0
0
83
Sudeste
9
9
4
0
-
0
6
0
0
71
Sul
16
19
0
2
-
0
2
0
0
60
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
7
4
0
0
-
0
7
0
0
82
Pública Estadual
10
17
5
1
-
0
14
0
0
52
Total - Públicas
7
5
1
0
-
0
7
0
0
79
Particular
1
3
1
0
-
0
0
0
0
95
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2017.
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.