PROPORÇÃO PARA O INDICADOR B1A - ESCOLAS RURAIS QUE POSSUEM COMPUTADOR, POR TIPO DE COMPUTADOR Total de escolas localizadas em áreas rurais
Percentual (%)
Computador de mesa
Computador portátil
Tablet
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
TOTAL
43
57
0
0
30
68
0
2
6
92
0
2
REGIÃO
Norte
36
64
0
0
12
88
0
0
1
99
0
0
Centro-Oeste
82
18
0
0
55
45
0
0
8
91
0
0
Nordeste
34
66
0
0
32
65
0
3
5
91
0
3
Sudeste
63
37
0
0
35
65
0
0
7
93
0
0
Sul
89
11
0
0
62
38
0
0
17
83
0
0
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
41
59
0
0
29
69
0
2
5
93
0
2
Pública Estadual
69
31
0
0
50
48
1
0
22
78
0
0
Total ̶ Públicas
43
57
0
0
30
68
0
2
6
92
0
2
Particular
95
5
0
0
68
32
0
0
3
97
0
0
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2018.
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.