PROPORÇÃO PARA O INDICADOR D30C - ESCOLAS URBANAS, POR NÚMERO DE COMPUTADORES DE MESA NO LABORATÓRIO DE INFORMÁTICA Total de escolas localizadas em áreas urbanas
Percentual (%)
De 1 a 5
De 6 a 15
De 16 a 20
De 21 a 30
De 31 a 40
41 ou mais
Nenhum
Não sabe
Não respondeu
Não possui laboratório de informática
TOTAL
2
27
21
10
2
1
1
0
-
36
REGIÃO
Norte
7
32
15
10
1
1
1
0
-
33
Centro-Oeste
1
22
19
22
3
3
1
0
-
30
Nordeste
1
21
18
2
1
0
3
0
-
54
Sudeste
3
27
23
12
2
2
1
0
-
30
Sul
1
37
25
13
2
1
1
0
-
20
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
0
30
24
8
2
0
1
0
-
36
Pública Estadual
4
31
30
18
2
1
2
0
-
12
Total - Públicas
2
30
26
12
2
1
2
0
-
26
Particular
3
18
6
4
2
3
1
0
-
64
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2017.
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.