PROPORÇÃO PARA O INDICADOR D1 - ESCOLAS URBANAS, POR PRESENÇA DE PROFISSIONAIS Total de escolas localizadas em áreas urbanas
Percentual (%)
Professor(a) de informática
Monitor(a) ou técnico(a) no laboratório de informática
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
TOTAL
17
83
-
-
15
84
1
-
REGIÃO
Norte
18
82
-
-
27
73
0
-
Centro-Oeste
25
75
-
-
30
70
0
-
Nordeste
11
89
-
-
11
84
4
-
Sudeste
20
80
-
-
11
89
0
-
Sul
18
82
-
-
19
81
0
-
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
16
84
-
-
13
84
3
-
Pública Estadual
8
92
-
-
9
91
0
-
Total - Públicas
12
88
-
-
11
87
2
-
Particular
30
70
-
-
24
76
0
-
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2017.
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.